
Departament d’ Educació Pratdip
Telèfon: 977566033
![]() |
Curs 2013/14
US DONEM LA BENVINGUDA A LA NOSTRA ESCOLA !
Per aquest curs
se’ns ha reduït una aula i l’escola queda repartida de la següent manera:
« Educació
Infantil: P3, P4 i P5,
« Classe
Mitjans: 1r,2n i 3r
« Classe
Grans: 4t, 5è i 6è.
En total som 39
nens i nenes i 28 famílies.
Volem agrair-vos
sincerament la vostra confiança en el projecte educatiu que estem tirant
endavant.
Aquest curs som 6
mestres, 3 dels quals continuen un projecte engegat fa 5 cursos. Això donarà
una continuïtat d’atenció i coneixement de l’alumnat i un aprofundiment en la
línea d’escola, que porta implícita una millor qualitat educativa en tots els aspectes de la
vida del centre.
Seguim
confiant en que juntament amb vosaltres,
totes les famílies que també ja sou més veteranes a l’escola, el projecte de centre seguirà tirant
endavant.
*****************************************************************************************
CALENDARI
I HORARI
Us donem en Annex 1 el calendari del curs
amb els dies lectius i els dies festius de la nostra població. Serà convenient
que el tingueu a l’abast durant tot el curs.
L’horari escolar previst és el mateix que
el curs passat:
MATÍ
|
9 a 12:30 hores
|
MIGDIA
|
12:30 a 14:30 hores Menjador
|
TARDA
|
14:30
a 16 hores
|
Hora de suport escolar individualitzat
|
8:30 a 9 hores.
16 a 16:30 hores. Alguns alumnes de CI i
6è.
|
RELACIÓ PROFESSORAT DEL CENTRE
Equip Directiu:
* Director: Eduard
* Secretària: Xus
Educació infantil:
« Laura
Educació Primària:
*Classe Mitjans: Xus
*Classe Grans: Agustí
*Suport: Eduard
Especialistes:
*Educació
artística: Nuria
*Educació
Física/Psicomotricitat: Andreu
*Llengua estrangera/Anglès: Andreu
*Religió: Ariana
*****************************************************************************************
ENTRADES I SORTIDES
- Al Parvulari podeu
acompanyar els infants a la classe. Els primers dies potser els nens i nenes nous necessiten que els pares els entrin a l’aula,
però aviat intentarem que els infants entrin sols i puguin així realitzar les seves
tasques diàries d’autonomia personal.
- A l’educació Primària els alumnes entraran
sols.
- En el cas que la
persona que vingui a recollir l’alumne no sigui la persona habitual que la
mestra coneix, ho haureu de notificar a través del model d'autorització de recollida d'alumnes.
- Un hàbit molt
important és la puntualitat. Els
adults som els responsables de que els infants arribin a l’hora. És per aquest motiu que us demanen
que us en feu responsables.
També convé recollir puntualment els infants al migdia
i a la tarda.
- Les portes les
obrirem 5 minuts abans de l’hora d’entrada dels primers alumnes i les tancarem
10 minuts després de l’entrada de la resta.
*****************************************************************************************
PAGAMENTS
Els pagaments d’escola s’han de fer al compte de la Cooperativa de
Pratdip.
Un cop fet l’
ingrés cal retornar el resguard al centre i entregar a la tutora (abans del 14/9)
- Menjador: cal apuntar-se amb antelació
i portar el tiquet de pagament a la monitora del menjador.
- Quota familiar de l’Associació de Mares i
Pares d’alumnes (AMPA): son 7 euros
per alumne que s'han d'ingressar a la Cooperativa
- Sortides/colònies:
s’abonaran a la cooperativa dins el termini i sempre abans de realitzar
l’activitat. Els membres de l’AMPA tenen descomptes en els preus de les
sortides.
*****************************************************************************************
RELACIONS ESCOLA-FAMÍLIA
.
Entrevistes personals
Les entrevistes
personals les poden demanar els tutors o les famílies. A part de l’entrevista
inicial de P3, cada tutor convocarà com a mínim una vegada a l’any a cada
família.
Les entrevistes es
concretaran dins les hores disponibles de cada mestre/a.
.
Participació de les famílies
Partim de la
consideració que la institució escolar és una comunitat d’aprenentatge oberta,
on totes les persones involucrades en l’educació aprenen amb els altres, tant
amb i entre els alumnes, com amb i entre
els adults. En aquesta interacció hi ha la base de la relació educativa. Anem
dissenyant dinàmiques, materials, estratègies destinades a potenciar la
inclusió de les famílies a l’escola, per això estem oberts a possibles
participacions en els tallers o en qualsevol activitat que realitzem.
. Informes
d’avaluació
A Educació
Infantil es donaran 2 informes: un al desembre i un al juny mentre que a
l'Educació Primària, es donaran tres informes que coincidiran al final de cada
trimestre.
. Reunions
de curs
Durant el curs es
farà una reunió inicial per aula (octubre), per explicar aspectes pedagògics i
alguna altra reunió general que convingui per parlar algun aspecte en concret.
.
Comunicació amb el centre
-Per a qualsevol
comunicat podeu fer servir l’agenda escolar.
-Quan un nen/a
estigui malalt cal trucar a l’escola,
així podrem avisar a la tutora. Si podeu preveure les absències podeu fer-ho
saber abans a la mestra.
El telèfon de
l’escola és el 977566033
El
centre disposa de correu electrònic on us podeu adreçar: e3005522@xtec.cat
També podeu obtenir
informació a través del blog del centre: http//:sclsantamarina.blogspot.com.es
SALUT
- És important que
si
un nen està malalt (conjuntivitis, diarrees, varicel·la,
malalties contagioses, etc. ...) NO
vingui a l'escola. Convé que descansi i es recuperi en un ambient
tranquil i adequat per tal de guarir-se el més aviat possible i molt important,
evitar el contagi als companys.
- Quan els infants
hagin de prendre medicaments, heu
d’intentar que les preses (sobretot antibiòtics i mucolítics,) no coincideixin
dins l’horari escolar. Si això fos impossible, heu de tenir en compte de portar
el full d’avisos omplert i la recepta
del vostre metge o metgessa.
- Quan un nen/a es
posi malat a l’escola es comunicarà immediatament a la família perquè el passi
a recollir el més aviat possible.
- Igualment en cas
d’accident, us avisarem primer a vosaltres i només en el cas de no poder-vos
localitzar els durem nosaltres a un centre mèdic.
*****************************************************************************************
ESMORZARS
- Partim de la
idea que els infants no haurien de sortir de casa sense haver menjat alguna
cosa. Malgrat això dedicarem un temps a mig matí a fer un petit esmorzar. Els
Pàrvuls a la classe i els alumnes de Primària al pati.
- Demanem que
almenys un dia a la setmana que serà ELS
DIVENDRES els infants portin fruita
per esmorzar. Posar sempre un tovalló dins la bossa.
- En la línea
d’anar creixent en l’hàbit i la consciència de preservar l’entorn, us convidem
a portar els aliments en contenidors o
materials que creïn pocs residus (carmanyola,...)
*****************************************************************************************
ANIVERSARIS
- L’escola pot
ser, si així ho desitgeu, un espai on compartir aquest esdeveniment amb els
companys dels vostres fills i filles.
- A l’hora de
preparar l’esmorzar d’aniversari penseu en els aliments i en les quantitats que
els infants d’aquestes edats mengen i en els gustos del vostre fill/a. Aliments
senzills i fàcils de repartir, son els més adequats.
- Cal que aviseu a
la tutora amb antelació. Des de l’escola es penjarà un paper avisant de que els
altres alumnes no portin esmorzar aquell dia.
*****************************************************************************************
MENJADOR
El menjador
escolar continuarà estant gestionat per l'AMPA i té el servei de monitora, la
qual es fa responsable dels alumnes durant el període que són en aquest espai.
Aquest curs es
continua amb el dinar amb carmanyola. Caldrà que cada nen/a que faci us
d’aquest servei porti el seu mantell individual, tovalló, got i coberts.
Diàriament cada nen ha de dur el seu dinar de casa i col·locar-lo a la nevera a
primera hora del matí. També cal recordar apuntar-se a la llista de menjador
cada dia. La monitora s’encarregarà d’escalfar els dinars, recollir els tickets
i tenir cura dels nens i nenes que facin us d’aquest servei. Després de dinar
fan activitats fins a l’hora d'entrar a l'escola. Hi ha una aula de l’escola
habilitada com a menjador que els nens s’encarregaran de deixar cada dia neta i
endreçada després de cada servei.
SORTIDES
I COLÒNIES
Al llarg del curs
farem sortides fora de l’escola per ampliar l’aprenentatge a d’altres entorns i recursos. Les entenem
tan importants com qualsevol de les altres activitats que es realitzen a
l’escola i per tant entenem que tots els infants han d’assistir-hi. Cal un
esforç i previsió de diners !!
Es passarà
informació prèvia a cada sortida, activitat i preu.
Aquest curs anirem
a de colònies a Prades, els dies 4,5 i 6 de novembre. Esperem la màxima
participació de l'alumnat. Hi anirem des de P3 fins a 6è.
Pel dia 10 de
Febrer també està programada la sortia a la Circoteca de Valls.
A més a més durant
el curs farem diverses sortides d’entorn (la Mona, dijous gras, fi de curs...).
*****************************************************************************************
PSICOMOTRICITAT /EDUCACIÓ FÍSICA
Per a les sessions
de psicomotricitat, els infants hauran de venir amb roba còmode i un calçat
adequat al seu nivell d’autonomia.
Per a les sessions d’Educació Física a Primària i per a poder realitzar els hàbits
d’ higiene que aquesta activitat demana, han de portar una bossa amb:
-
Una samarreta de recanvi.
-
Un necesser amb pinta, tovalloleta, sabó,
..... (cap ampolla de vidre)
*Si un dia no
poden fer Ed. Física han de portar una nota a la agenda signada pels
pares/tutors
TIRES,
NOMS I VETES
Cal que totes les
peces d’abric (jaquetes, jerseis, anoracs, polars,.... i també les bates portin
el nom i una tira o veta, suficientment llarga per a poder-ho penjar
còmodament (+- 15 cms.)
Les bates hauran
de portar el nom visible. A Parvulari amb lletres majúscules.
A Parvulari a més
a més s’ha de portar tot allò que varem demanar en full apart: Bossa per
l’esmorzar, tassa, paquet de mocadors de paper, paquet de tovalloletes humides…
A P-3 cada família porta una bossa de
recanvi sencera, però per a P-4 i P-5 demanem que qui tingui roba del seu fill
que ja no utilitzi la porti a l’escola per a tenir recanvis per a la classe,
per si algun dia es necessiten.
*****************************************************************************************
GRÀCIES per la vostra
comprensió, col·laboració i interès en respectar i seguir les normes de
funcionament del nostre centre educatiu. Això beneficia a tothom i facilita el
treball amb els vostres fills i filles.
El curs que ara
comença seguirà el camí d’ajudar a alumnes, mestres i pares a créixer, a
enriquir-se i a ser millors persones.
ALTRA VEGADA,
BENVINGUTS I.... A LA FEINA !!!
L’ EQUIP DE MESTRES.
Annex: 1- Calendari escolar
Moltes gràcies,
L’equip de mestres
CALENDARI
ESCOLAR CURS 2013/2014
·
Inici de les classes: 12 de setembre
·
Finalització de les classes: 20 de juny
·
Vacances escolars:
·
Nadal: dels 21 de desembre
al 7 de gener de 2014 (ambdós inclosos)
·
Setmana Santa: del 12 al 21 d'abril de 2014 (ambdós inclosos)
Dies
festius de lliure disposició del centre:
DIA 1: 09/09/2013
DIA 2: 11/10/2013
DIA 3: 28/02/2014
DIA 4: 02/05/2014
Horari
d'infantil i primària del centre per al curs 2013/2014:
MATÍ: De les 09.00 a les 12.30h
TARDA: de les 14.30h a les 16.00h
* HORA DE SUPORT ESCOLAR PERSONALITZAT: de
les 08.30h a les 09.00h
I de les 16.00h a les 16.30h
Pratdip, 25 de juny de 2013
Eduard Planes Anguera
Director de l'Escola Santa Marina
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Si vols afegir alguna cosa, endavant...